.

Αρμοδιότητα της Β' Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων είναι να προβάλει τα ευρήματα που έρχονται στο φως στις περιοχές ευθύνης της.

Πώς εξηγείται η κραυγαλέα αδιαφορία της κεντρικής και τοπικής εξουσίας προς την κομποστοποίηση και ανακύκλωση με διαλογή στην πηγή;
Πρόκειται για μια λύση σχετικά φθηνή, που δεν έχει μεγάλο περιθώριο κέρδους για τους εργολάβους των σκουπιδιών και στηρίζεται στη συμμετοχή του κόσμου.

Τετάρτη 28 Απριλίου 2010

Η ΗΛΕΚΤΩΡ τονίζει πως αποτελεί αρχή της και βασική πολιτική ότι καμιά επένδυση και ειδικά περιβαλλοντική δεν μπορεί να επιβιώσει «με τα ματ».


Αποσύρει το ενδιαφέρον για τη μονάδα βιομάζας।

Οπως αναφέρεται σε χθεσινή ανακοίνωση, η εταιρεία προχώρησε στη συγκεκριμένη κίνηση, ύστερα από τις αντιδράσεις που εκφράστηκαν στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής την περασμένη Τρίτη από βουλευτές της Βοιωτίας τόσο του ΠΑΣΟΚ όσο και της Νέας Δημοκρατίας, καθώς και από τον εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ, κατά την παρουσίαση των θέσεων του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Ανακύκλωσης και Ενεργειακής Αξιοποίησης (ΣΕΒΙΑΝ).

Η ΗΛΕΚΤΩΡ τονίζει πως αποτελεί αρχή της και βασική πολιτική ότι καμιά επένδυση και ειδικά περιβαλλοντική δεν μπορεί να επιβιώσει «με τα ματ».

Αφού επισήμανε πως ανάλογες επενδύσεις επιζητούνται εναγωνίως στο εξωτερικό, αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να ανακαλέσει την απόφασή της μόνο εφόσον το ζητήσουν η τοπική κοινωνία της Θήβας και τα πολιτικά κόμματα। Η ΗΛΕΚΤΩΡ αποτελεί θυγατρική εταιρεία του ομίλου της ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ειδικεύεται σε θέματα διαχείρισης απορριμμάτων।

Η ΗΛΕΚΤΩΡ έχει δημοκρατικές ευαισθησίες; Προφανώς κάτι αλλο συμβαίνει.Μήπως είναι καιρός να ξεσηκωθούμε καί νά φέρουμε τά ΜΑΤ στό Γραμματικό;


Παρασκευή 16 Απριλίου 2010

Νομοσχέδιο για τη Διαχείριση Απορριμμάτων.

(Ξένη δημοσίευση)-ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ-Greenpeace- Κοινό ΔΤ - Νομοσχέδιο για τη Διαχείριση Απορριμμάτων: Σημαντικά βήματα μπροστά αλλά και επικίνδυνα κενά
Οικολογική Εταιρία Ανακύκλωσης



Νομοσχέδιο για τη Διαχείριση Απορριμμάτων:



Σημαντικά βήματα μπροστά

αλλά και επικίνδυνα κενά



Αθήνα, 16 Απριλίου 2010

Παρά τα αρκετά θετικά σημεία που εισάγει το νομοσχέδιο για τη διαχείριση απορριμμάτων που κατατέθηκε στη Βουλή, υπολείπεται σημαντικά των προεκλογικών εξαγγελιών της κυβέρνησης[1] και δεν εγγυάται την ορθολογική διαχείριση των απορριμμάτων. Σύμφωνα με τις 4 οργανώσεις[2] απαιτούνται άμεσες βελτιώσεις για να ανοίξει επιτέλους ο δρόμος στην ορθολογική διαχείριση των απορριμμάτων και να απομακρυνθεί ο εφιάλτης της επικίνδυνης (και πανάκριβης) καύσης, προς όφελος της κοινωνίας, της ανάπτυξης και του περιβάλλοντος.

Στα θετικά σημεία του νομοσχεδίου συγκαταλέγεται η υποχρεωτική χρέωση ανά τόνο για τους ΟΤΑ για την τελική διαχείριση των υπολειμμάτων - απορριμμάτων, που παραδίδονται στους ΧΥΤΑ-ΧΥΤΥ ή σε χώρους ολοκληρωμένης διαχείρισης. Η εξέλιξη αυτή ικανοποιεί το πάγιο αίτημα των 4 περιβαλλοντικών οργανώσεων αλλά και άλλων φορέων, καθώς αποτελεί το πιο αποτελεσματικό οικονομικό κίνητρο για τους ΟΤΑ για την αποφασιστική και ουσιαστική προώθηση της ανακύκλωσης και της εναλλακτικής διαχείρισης των αποβλήτων τους.

Στα θετικά επίσης συγκαταλέγεται η ρύθμιση πολλών ζητημάτων που θα καταστήσουν πιο αποτελεσματική τη λειτουργία του Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και Άλλων Προϊόντων (ΕΟΕΔΣΑΠ), ενόψει του σημαντικού και δύσκολου έργου που καλείται να επιτελέσει στον διαρκώς μεταβαλλόμενο -σε διεθνές και εθνικό επίπεδο- χώρο της ανακύκλωσης και εναλλακτικής διαχείρισης των απορριμμάτων.

Το πιο αρνητικό ίσως σημείο του νομοσχεδίου είναι ότι εξακολουθεί να μην προκρίνει κάποιες λύσεις σε βάρος κάποιων άλλων παρά τα προφανή περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη τους. Το νομοσχέδιο δεν δίνει οριστική και ξεκάθαρη απάντηση στο πιο κρίσιμο δίλημμα: ορθολογική διαχείριση απορριμμάτων (Πρόληψη - Ανακύκλωση - Κομποστοποίηση) ή ακριβή, αναποτελεσματική και επικίνδυνη καύση απορριμμάτων; Η απουσία ξεκάθαρης πολιτικής προς την κατεύθυνση της περιβαλλοντικά βιώσιμης διαχείρισης των απορριμμάτων, τελικά ευνοεί την καύση.[3] Όπως έχει δείξει και η διεθνής εμπειρία, στις περιπτώσεις που «η επιλογή αφήνεται στην αγορά» επικρατούν οι πιο ακριβές (στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι και επικίνδυνες) τεχνολογίες, αφού αυτές αποφέρουν το μεγαλύτερο κέρδος για τον επενδυτή εις βάρος της εθνικής οικονομίας και της βιώσιμης ανάπτυξης.

Σε αυτούς τους δύσκολους οικονομικά καιρούς για την Ελλάδα, οι 4 οργανώσεις καλούν την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ αλλά και τους βουλευτές των κομμάτων να τροποποιήσουν το νομοσχέδιο, ώστε αυτό να εγγυάται το τρίπτυχο Πρόληψη - Ανακύκλωση - Κομποστοποίηση. Συγκεκριμένα, οι 4 οργανώσεις προτείνουν:
• Υιοθέτηση της οικιακής κομποστοποίησης ως μέτρου πρόληψης-μείωσης του όγκου των απορριμμάτων αλλά και της κομποστοποίησης ως τεχνολογίας διαχείρισης των οργανικών υπολειμμάτων.

• Διαλογή των υλικών στην πηγή.

• Δημιουργία νέων Συστημάτων Εναλλακτικής Διαχείρισης.

• Δημιουργία διαδημοτικών Κέντρων Ανακύκλωσης (ΚΑ) σε όλη την Ελλάδα.

• Δημιουργία κινήτρων για τους πολίτες (μέσα από τα δημοτικά τέλη).

• Επένδυση στην ευαισθητοποίηση και ενημέρωση


Για περισσότερες πληροφορίες:

Φίλιππος Κυρκίτσος (ΟΕΑ) 210-8224281 210-8224281 , 6936-140795 6936-140795 ,

Νίκος Χαραλαμπίδης (Greenpeace) 210-3806374 210-3806374 , 6979-395108 6979-395108

Βαγγέλης Κουκιάσας (Δίκτυο Μεσόγειος SOS) 210-8228795 210-8228795 , 6977-600247 6977-600247


Σημειώσεις προς συντάκτες:



Η Οικολογική Εταιρία Ανακύκλωσης, η Greenpeace, το Δίκτυο Μεσόγειος SOS και το WWF Ελλάς έχουν επεξεργαστεί και καταθέσει ολοκληρωμένες προτάσεις για τη διαχείριση των απορριμμάτων με στόχο τις πόλεις χωρίς σκουπίδια.
Με αφορμή το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή προς ψήφιση, οι 4 ΜΚΟ πιστεύουν ότι πρέπει να αποφασιστούν πολλά ακόμη τόσο σε θεσμικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο πολιτικών επιλογών και δράσεων, ώστε να μπορεί η μείωση των παραγόμενων απορριμμάτων, η ανακύκλωση και η εναλλακτική διαχείριση των απορριμμάτων να αναπτυχθούν και να αποτελέσουν τη βάση της λύσης του προβλήματος των σκουπιδιών. Τα πιο κρίσιμα σημεία στα οποία δε δίνει λύση το νομοσχέδιο στην παρούσα μορφή του είναι οι εξής:

I. Υιοθέτηση της οικιακής κομποστοποίησης ως μέτρου πρόληψης-μείωσης του όγκου των απορριμμάτων: Η οικιακή κομποστοποίηση είναι από τα πιο σημαντικά μέτρα πρόληψης που μπορεί να πάρει η πολιτεία. Τα οικιακά οργανικά αποτελούν το 35%-50% των απορριμμάτων μας και μπορούν σε σημαντικό ποσοστό εύκολα και οικονομικά να κονιορτοποιηθούν στις κατοικίες μας. Τα περισσότερα από τα νοικοκυριά της χώρας μας μπορούν χρησιμοποιώντας έναν ειδικό κάδο να παράγουν κομπόστ (λίπασμα) από τα οικιακά οργανικά τους, που μπορεί να αξιοποιούν στον κήπο ή σε φυτά του μπαλκονιού τους, μειώνοντας αντίστοιχα τα παραγόμενα απορρίμματα. Η πολιτεία μπορεί να θεσπίσει - όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες - την υποχρέωση τοποθέτησης κάδων οικιακής κομποστοποίησης στα κτίρια (τουλάχιστον σε αυτά που έχουν κάποιο κήπο η επαρκή ακάλυπτο χώρο) και να υποστηρίξει την υλοποίηση σε κάποιους ΟΤΑ μεγάλης κλίμακας προγραμμάτων οικιακής και δημοτικής κομποστοποίησης. Εκτιμάται ότι μόνο με την οικιακή κομποστοποίηση οι ΟΤΑ μπορούν να μειώσουν τα προς διαχείριση οικιακά οργανικά και κλαδέματα σε ποσοστό μέχρι και 35% του συνόλου των απορριμμάτων τους (στην ιδανική περίπτωση της πλήρους εφαρμογής της μεθόδου), με χαμηλό αρχικό κόστος και μεσοπρόθεσμο-μακροπρόθεσμο σημαντικό οικονομικό όφελος. Ήδη, εκατοντάδες ΟΤΑ στην Ε.Ε. εφαρμόζουν τη μέθοδο.

II. Διαλογή στην πηγή (ΔσΠ) - το κλειδί της επιτυχίας για την ανακύκλωση: Στους ΟΤΑ που σήμερα υπάρχουν 1-3 κάδοι συλλογής, προτείνουμε να υιοθετηθεί άμεσα από την πολιτεία και τους ΟΤΑ το μοντέλο με 4 κάδους για να μεγιστοποιηθεί η Διαλογή στην Πηγή (ΔσΠ) από τους δημότες. Ο πρώτος κάδος μπορεί να αφορά μόνο το χαρτί, που θα οδηγείται χωρίς άλλη διαλογή για ανακύκλωση, ο δεύτερος κάδος θα δέχεται όλα τα υπόλοιπα ανακυκλώσιμα υλικά (πλαστικά, γυαλί, μέταλλα, ξύλο), τα οποία θα οδηγούνται για διαλογή στα ειδικά Κέντρα Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ) και εν συνεχεία για ανακύκλωση, ο τρίτος κάδος θα δέχεται μόνο τα υπόλοιπα οργανικά και βιοαποδομήσιμα υλικά (όσα δηλαδή δεν αξιοποιούνται στην οικιακή κομποστοποίηση), τα οποία θα οδηγούνται για κομποστοποίηση σε μικρές ή μεγαλύτερες μονάδες κομποστοποίησης, και ο τέταρτος κάδος θα δέχεται τα υπολείμματα τα οποία θα οδηγούνται σε μονάδες επιπλέον διαχείρισης (π.χ. ΕΜΑΚ) και εν συνεχεία για τελική διάθεση σε ΧΥΤΥ. Το μοντέλο αυτό είναι βιώσιμο, συνδυαζόμενο με σταθμούς μεταφόρτωσης, ώστε να ελαχιστοποιηθεί το κόστος μεταφοράς όλων των υλικών.

III. Δημιουργία νέων Συστημάτων Εναλλακτικής Διαχείρισης (ΣΕΔ): Υπάρχουν ακόμη και άλλες σημαντικές κατηγορίες υλικών (όπως το έντυπο χαρτί, τα μπάζα, τα επικίνδυνα οικιακά, τα αχρησιμοποίητα ή ληγμένα φάρμακα, ο ρουχισμός και τα υποδήματα, τα έπιπλα ή άλλα ογκώδη προϊόντα, τα ανταλλακτικά οχημάτων, τα ανταλλακτικά ηλεκτρικών συσκευών) για τις οποίες δεν υπάρχουν αντίστοιχα ΣΕΔ και θα πρέπει να δημιουργηθούν με ευθύνη της πολιτείας, ώστε να μπορούν να συνεργαστούν με αυτά οι ΟΤΑ και να πετύχουν περαιτέρω μείωση των προς διάθεση υλικών με παράλληλη περιβαλλοντική διαχείριση. Για τη δημιουργία τους απαιτούνται αντίστοιχες ΚΥΑ.

IV. Δημιουργία διαδημοτικών Κέντρων Ανακύκλωσης (ΚΑ) σε όλη την Ελλάδα - Τα Κέντρα Ανακύκλωσης (ΚΑ) μπορούν να αποτελέσουν βασικό άξονα για την εναλλακτική διαχείριση των αστικών αποβλήτων. Αποτελούν ένα χώρο προσωρινής αποθήκευσης και ταξινόμησης όλων των υλικών μέχρι την μεταφορά τους για τελική διαχείριση ή ανακύκλωση. Κάθε Κέντρο Ανακύκλωσης θα πρέπει να βρίσκεται μέσα στον αστικό χώρο και να διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους (κυρίως κοντέϊνερ) για όλα τα εν δυνάμει διαχειρίσιμα υλικά, όπως συσκευασίες, ΑΗΗΕ (ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά απόβλητα), ΑΕΚΚ (μπάζα), κλαδέματα, ρουχισμός - υποδήματα, ελαστικά, επικίνδυνα οικιακά απόβλητα, έπιπλα, ογκώδη κ.α. Τα ΚΑ έχουν συγκεκριμένο ωράριο (λειτουργούν και τις αργίες) για να μπορούν να μεταφέρουν οι δημότες μόνοι τους τα υλικά τους σε αυτά μετά από ενημέρωση και συνεχή παρότρυνση από τα διαρκή προγράμματα ενημέρωσης.

V. Επέκταση της δίκαιης χρέωσης και στα δημοτικά τέλη των δημοτών με Εφαρμογή συστημάτων “Πληρώνω Όσο Πετάω” (ΠΟΠ): Δημιουργία κινήτρων και υποστήριξη προς τους ΟΤΑ για αλλαγή του τρόπου χρέωσης των δημοτικών τελών με εφαρμογή συστημάτων ΠΟΠ, ώστε οι δημότες να έχουν επιπλέον κίνητρα να συμμετέχουν πιο ενεργά στην πρόληψη, κομποστοποίηση, ανακύκλωση και εναλλακτική διαχείριση. Είμαστε η μόνη χώρα από τις 15 παλαιές της Ε.Ε., που δεν εφαρμόζει συστήματα ΠΟΠ.

VI. Υιοθέτηση της κομποστοποίησης σαν την τεχνολογία διαχείρισης των οργανικών: Η κομποστοποίηση μπορεί να αποτελέσει την κύρια επιλογή της πολιτείας για τη διαχείριση των υλικών του 3ου κάδου (οικιακά οργανικά), των «πράσινων» υλικών των ΟΤΑ (κλαδέματα), και του ενδεχόμενου κλάσματος των οργανικών από τον 4ο κάδο, αξιοποιώντας τους σταθμούς μεταφόρτωσης σε κάθε περιφέρεια για την μεταφορά των οργανικών. Έτσι, στους περιφερειακούς σχεδιασμούς θα πρέπει να διερευνηθεί και επιλεγεί η δυνατότητα της δημιουργίας μικρού, μεσαίου ή μεγάλου μεγέθους μονάδων κομποστοποίησης με ευθύνη των ΟΤΑ, των νομαρχιών και της περιφέρειας. Το παραγόμενο κομπόστ θα αποτελεί πολύτιμο εδαφοβελτιωτικό που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την ενίσχυση διαβρωμένων δασικών εκτάσεων, τη συντήρηση πάρκων και αλσών στις πόλεις, την ανάπλαση εγκαταλειμμένων λατομείων και βέβαια τον εμπλουτισμό των αγροτικών καλλιεργειών. Ειδικά μάλιστα για τα ελληνικά εδάφη που είναι φτωχά σε οργανικά, το κομπόστ θα μπορούσε να τα ενισχύσει σημαντικά.

VII. Επένδυση στην ευαισθητοποίηση και ενημέρωση: Ανακύκλωση χωρίς ενημέρωση δεν γίνεται. Γι’ αυτό απαιτείται από την κεντρική πολιτεία και τους ΟΤΑ συστηματική ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και ενεργοποίηση των πολιτών με πολυδιάστατες δράσεις (όπως προβολή με πολλούς τρόπους σε ΜΜΕ, εκδηλώσεις, διαφημιστικά σποτ, έντυπο υλικό), ενημέρωση στα σχολεία και, κυρίως, πόρτα-πόρτα ενημέρωση των δημοτών.

3. Ήδη, βλέπουμε ότι σε διάφορα μέρη της Ελλάδας (Αττική, Θεσσαλονίκη, Ημαθία, Ρόδος, Κρήτη, Πελοπόννησος) προωθούνται οι πιο επικίνδυνες και ακριβές τεχνολογικές επιλογές διαχείρισης απορριμμάτων (βιολογική ξήρανση σε συνδυασμό με θερμική επεξεργασία).

Τετάρτη 14 Απριλίου 2010

Απόφαση Νομαρχιακού Συμβουλίου για την διαχείριση των απορριμμάτων στην Αττική

Συζητήθηκαν στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Ανατολικής Αττικής οι τελευταίες εξελίξεις στο πρόβλημα της διαχείρισης των στερών απορριμμάτων στην Αττική. Ο Νομάρχης Λ. Κουρής, εισηγούμενος το θέμα, αναφέρθηκε στην κατάσταση που αντιμετωπίζουν το Γραμματικό και η Κερατέα εξαιτίας της εμμονής της Κυβέρνησης να προωθήσει έναν σχεδιασμό ανεφάρμοστο και ξεπερασμένο.
Στην συνεχεία τόνισε ότι παρά το ότι δεν έχουν εκδικαστεί οι σχετικές προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία των απαλλοτριώσεων και συνεχίζονται οι ανασκαφικές εργασίες στα εντοπισθέντα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, γίνεται προσπάθεια να διαμορφωθεί ο χώρος της χωματερής στο Γραμματικό με την συνεχή παρουσία ισχυρών αστυνομικών δυνάμεων. Παρόμοια πρακτική εξαγγέλθηκε ότι θα ακολουθηθεί και στην περίπτωση της Κερατέας, παρά την αντίδραση των τοπικών κοινωνιών.
"Η λύση που έχει επιλεγεί στηρίζεται σε μέθοδο τεχνολογικά ξεπερασμένη, που έχει εγκαταλειφθεί διεθνώς και αγνοεί την ανακύκλωση με αποτέλεσμα η τυχόν ολοκλήρωση των διαδικασιών εγκατάστασης να διαιωνίσει την τριτοκοσμική εικόνα που παρουσιάζει επί δεκαετίες η διαχείριση των απορριμμάτων στην Αττική με τις απαράδεκτες συνθήκες που έχουν επιβληθεί στους κατοίκους της Δυτικής Αττικής", τόνισε ο Νομάρχης Λ. Κουρής.
Στη συνέχεια ενημέρωσαν το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ανατολικής Αττικής ο Πρόεδρος της Κοινότητας Γραμματικού Ν. Κούκης και ο Δήμαρχος Κερατέας Στ. Ιατρού, οι οποίοι αφού αναφέρθηκαν στα συζητηθέντα στις πρόσφατες συναντήσεις τους με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ και της Περιφέρειας Αττικής επεσήμαναν ότι με έγγραφό της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (2666/24-3-2010) διευκρίνησε ότι κάθε έργο, που η χρηματοδότησή του έχει υπαχθεί στο Ταμείο Συνοχής, είναι απολύτως ανεξάρτητο από τα υπόλοιπα και ως εκ τούτου η επί χρόνια προβαλλόμενη δήθεν αναγκαιότητα προώθησης του συνόλου των έργων για να μην χαθεί η χρηματοδότηση, δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα.
Ακολούθησε η αναλυτική τοποθέτηση των επικεφαλής των νομαρχιακών παρατάξεων και πολλών νομαρχιακών συμβούλων και στη συνέχεια το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ανατολικής Αττικής αποφάσισε:
* Να εκφράσει την έντονη αντίθεσή του στον ανεφάρμοστο και ξεπερασμένο περιφερειακό σχεδιασμό διαχείρισης των απορριμμάτων που οδηγεί σε περαιτέρω περιβαλλοντική επιβάρυνση τόσο της Ανατολικής Αττικής όσο και της Δυτικής Αττικής.
* Να καταγγείλει τις συνθήκες αστυνομοκρατίας και το κλίμα διώξεων που προσπαθούν να επιβάλλουν στις τοπικές κοινωνίες οι πολιτικά και υπηρεσιακά υπεύθυνοι προκειμένου να προωθήσουν συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα.
* Να απαιτήσει την εφαρμογή λύσεων φιλικών προς το περιβάλλον χωρίς υπέρμετρη επιβάρυνση των πολιτών, όπως λ.χ. η πρόσφατη πρόταση των 4 οικολογικών οργανώσεων (Οικολογική Εταιρία Ανακύκλωσης, Greenpeace, WWF, Δίκτυο Μεσόγειος SOS) για ολοκληρωμένο σχέδιο διαχείρισης των απορριμμάτων στην Αττική με έμφαση στην ανακύκλωση.
* Να δηλώσει την ομόθυμη και έντονη αντίθεση των πολιτών με συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας σε συνεργασία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας αυτοδιοίκησης.


ΠΗΓΗ: Νομαρχία Ανατολικής Αττικής

Δευτέρα 12 Απριλίου 2010

Η ανακύκλωση στο Γραμματικό.

Καλησπέρα σας,

Αυτό φωνάζουμε τόσο καιρό. Φανταστείτε το Γραμματικό να είχε καταφέρει τόσα χρόνια να κάνει σωστή ανακύκλωση και κομποστοποίηση. Φανταστείτε την απήχηση που θα είχαν τα λόγια του εκάστοτε Προέδρου και πόσο μάλιστα στη συνέχεια οι Δήμαρχοι και οι Κοινοτάρχες των όμορων Δήμων και Κοινοτήτων. Φανταστείτε δηλαδή η Κοινότητα Γραμματικού να είχε καταφέρει να σταματήσει να λειτουργεί ο υπάρχον ΧΑΔΑ.

Κάτι που πολλοί πίστεψαν θα μπορούσε να είχε γίνει με την ΝΕΑ προεδρία από τον κύριο Νικόλαο Κούκη, αλλά δυστυχώς απλά Φαντάστηκαν.

Τα συμπεράσματα δικά σας.

Με Φανταστική Τιμή

Κυριάκος Γκίκας

**************************************
Αγαπητέ Κε Γκίκα

Η ανακύκλωση στο Γραμματικό έχει εφαρμοστεί από το Απρίλιο του 2007, τέσσερης μήνες μετά την ανάλυψη της Προεδρίας από εμένα.
Η ανακύκλωση Ηλεκτρικών- Ηλεκτρονικών συσκευών έχει εκτελεστεί από τον Οκτώβριο του 2007. Μόνο εσύ δεν το ξέρεις; Δε θέλω να μιλήσω για σκοπιμότητα αλλά καλό είναι να κάνουμε κριτική έχοντας επίγνωση των θεμάτων γιατί διαφορετικά τα αποτελέσματα της κακόβουλης κριτικής αποστασιοποιούν κάποιους αγωνιστές π.χ Γιώργος Κόλλιας.



Ο Πρόεδρος της Κοινότητας Γραμματικού

Νίκος Κούκης

*************************************

Αγαπητέ Κύριε Κούκη,

Βλέπω και ξαναβλέπω εδώ στην Αγγλία το DVD της προεκλογική σας ομιλίας, αυτό που το έγραψα εγώ ο ίδιος στη προεκλογική σας περίοδο εν έτη 2006, τότε που χτυπιόσασταν και βροντοφωνάζατε ότι αν θα γίνει ο ΧΥΤΑ, πρώτα θα περάσουν πάνω από το πτώμα σας.
Σας υπενθυμίζω τα λόγια σας που λέγατε εσείς ο ίδιος προεκλογικά, τότε που προσπαθούσε ο ένας υποψήφιος Πρόεδρος πώς θα φανεί ανώτερος από τον άλλον υποψήφιο Πρόεδρο. Και εμείς, ο απλός κόσμος να προσπαθούμε να επιλέξουμε αυτόν που θα σταθεί υπεύθυνος των περιστάσεων σε ένα τόσο σοβαρό θέμα.
Δυστυχώς όπως λένε και στο χωρίο μου, «τα βρίσκουν και τα κάνουν».
Σας ρωτώ δημόσια και σαν κάτοικος του Γραμματικού οφείλετε να μου απαντήσετε με στοιχεία.
Γνωρίζοντας τη σοβαρότητα του θέματος, έχετε ξεκινήσει από το 2007 την Κομποστοποίηση ?
Αν ΝΑΙ, σε τι στάδιο βρίσκεται ?? Αν ΟΧΙ, γιατί τόση καθυστέρηση ??
Ποιο είναι το Business Plan της ανακύκλωσης όσο αφορά τον υπάρχον ΧΑΔΑ του Γραμματικού στη θέση Γκράβες, με αντικειμενικό σκοπό την οριστική παύση λειτουργίας του ?????????
Ειλικρινά θα ήθελα να μου κοινοποιήσετε αυτό το σχέδιο που προφανώς το ξεκινήσατε λίγους μήνες μετά την ανάληψη της Προεδρίας της Κοινότητας Γραμματικού, έτσι δεν είναι ???
«Το να λέμε ότι κάνουμε ανακύκλωση χωρίς αποτελέσματα ισχυροποιούμε έτσι τα επιχειρήματα των κυκλωμάτων που θέλουν να λειτουργούν μεγάλες ΟΕΔΑ και εργοστάσια.»
Επομένως, αγαπητέ κύριε Κούκη. Πόσοι τόνοι Ηλεκτρικών και Ηλεκτρονικών συσκευών ανακυκλώθηκαν το έτος 2007 ?? Το έτος 2008 ?? Το έτος 2009 ???
Πόσοι τόνοι απορριμμάτων εναποθέτονται κάθε χρόνο στο ΧΑΔΑ του Γραμματικού ????
Πόσοι το 2006 όταν εσείς δεν ήσασταν Πρόεδρος και πόσοι τόνοι το 2007 όταν ήσασταν Πρόεδρος ??
Πόσοι τόνοι το 2008 και πόσοι τόνοι πρόκειται να εναποτεθούν το 2011 ???? Σύμφωνα με τα πλάνα σας, πότε και ποία χρονική περίοδο θα πάψει να λειτουργεί ο ΧΑΔΑ του Γραμματικού?
Αυτά δεν γίνονται από τη μια μέρα στην άλλη και φυσικά γίνονται κάτω από οργανωμένες προσπάθειες των πολιτών υπό τις καθοδηγήσεις ενός ηγέτη.

Αποβλέποντας σε συνέχεια της αλληλογραφίας μας

Με Επίγνωση της Τιμής
Ο Αρβανίτης και Πατριώτης

Κυριάκος Γκίκας

*************************************

Κ. Γκίκα

Αυτά που έλεγα προεκλογικά τα έχω κάνει πράξη. Ακόμη έχω στο κορμί μου τα σημάδια από τους επανειλημμένους ξυλοδαρμούς των γαλάζιων και πράσινων ΜΑΤ.
Άλλοι απουσίαζαν και απουσιάζουν παντελώς και τους ξέρετε πολύ καλά ποιοι είναι αν και θα έπρεπε να έχουν πρώτο ρόλο. Είναι αυτοί που είχατε στείλει μήνυμα (SMS) προεκλογικά να τους εκλέξουμε γιατί εγώ δήθεν ήμουν επικίνδυνος. Αυτό τουλάχιστον ήταν ατόπημα από πλευρά σας.
Αν θέλετε να συμβάλετε στην κατεύθυνση να αγωνιστούμε για την αποτροπή του εγκλήματος, σταματήστε την κακόπιστη κριτική που σας εκθέτει και συνειδητοποιήστε ότι ούτε ξερόλας υπάρχει στην εποχή μας, αλλά ούτε και αλάνθαστος. Καλέστε τον κόσμο να συμμετάσχει στους αγώνες και μην προκαλείτε σύγχυση και διχασμό με τις απόψεις που διατυπώνετε. Αυτό που πρέπει να προβάλλεται είναι η ελπίδα ότι δεν έχει τελειώσει τίποτα γιατί αυτό το πιστεύω βαθύτατα και αυτό θα πρέπει να γίνει βίωμα όλων μας. Όλα τα άλλα είναι περιττά στην παρούσα φάση .
Ανεξάρτητα από τα παραπάνω θέτω υπ΄ όψιν σας για να μην ξεχνιόμαστε κάποιες ημερομηνίες που έχουν προσδιορίσει και ΄΄χαράξει΄΄ τα γεγονότα και τις εξελίξεις σχετικά με την πορεία ΧΥΤΑ και ΄΄δείχνουν΄΄ ποιοι έχουν συνταρακτικές ευθύνες.
Έτος 2003 ψήφιση Ν. 3164/03 που χωροθετούσε για το Γραμματικό ΧΥΤΑ.
Έτος 2004 εγκρίθηκε η χρηματοδότηση του έργου από την Ε.Ε χωρίς να ασκηθεί προσφυγή από την τότε Κοινοτική αρχή ως επιβαλλόταν, που θα μπορούσε να αναστείλει τα πάντα.
Έτος 2005 αναρτήθηκε στο Κοινοτικό Κατάστημα ο χαρακτηρισμός της έκτασης ΧΥΤΑ από Δασαρχείο χωρίς να ενημερωθούν οι ιδιοκτήτες για να ακυρώσουν την πράξη. Αυτό έχει ΄΄χαντακώσει΄΄ τον αγώνα μας, όπως γνωρίζετε και κανείς μέχρι σήμερα ανέλαβε τις ευθύνες του.
Έτος 2005 έγινε προσφυγή από την Κοινότητα στην Μ.Π.Ε η οποία συζητήθηκε και εκδόθηκε τον Απρίλιο του 2007 η απόφαση που απέρριψε την προσφυγή. Άλλοι είχαν την ευθύνη τότε και όχι εγώ. Εγώ δίνω και την ψυχή μου καθημερινά για το θέμα αυτό μαζί με αρκετούς Πατριώτες και αυτό αναγνωρίζεται και από τους ΄΄εχθρούς΄΄. Δεν μπορεί κανείς να το αμφισβητήσει ή να το ακυρώσει.

Ο πρόεδρος της Κοινότητας Γραμματικού

Νίκος Κούκης

Ζούμε τα αποτελέσματα μιας διεφθαρμένης δημόσιας διοίκησης.

Αγαπητοί φίλοι

Ζούμε τα αποτελέσματα μιας διεφθαρμένης δημόσιας διοίκησης . Ζούμε τα αποτελέσματα της διαπλοκής μεταξύ ανθρώπων που έχουν τεράστια οικονομική δύναμη και ανθρώπων που ασκούν πολιτική εξουσία η εργάζονται για το Δημόσιο. Οι πολιτικές και κοινωνικές εξελίξεις επηρεάζονται αποφασιστικά από αυτούς τους λίγους που έχουν συγκεντρώσει στα χέρια τους τεράστιο πλούτο.
Μέσα σε αυτό το κλίμα , μας επιβάλλεται η κατασκευή μιας χωματερής, με το περιτύλιγμα της δήθεν σύγχρονης μορφής του ΧΥΤΥ. Ταυτόχρονα παρακολουθούμε ένα χορό δισεκατομμυρίων ευρω γύρω από την διαχείριση των απορριμμάτων , με δημοσιεύματα να αναφέρονται σε παράνομες ενέργειες και οικονομικά σκάνδαλα.
Τελευταία εξελίσσεται ακόμη μια υπόθεση.
Η υλοποίηση του Περιφερειακού Σχεδιασμού Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων προβλέπει την δημιουργία τεσσάρων μονάδων μηχανικής και βιολογικής επεξεργασίας σύμμεικτων απορριμμάτων, που αφορούν την Φυλή , το Γραμματικό και την Κερατέα.
Στις αρχές του Φεβρουαρίου 2010, η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Τίνα Μπιρμπίλη είχε στα χέρια της τα τεύχη δημοπράτησης για την προκήρυξη των μονάδων ολοκληρωμένης διαχείρισης απορριμμάτων στην Αττική , που της έστειλε ο ΕΣΔΚΝΑ (ο φορέας που διαχειρίζεται τα σκουπίδια του λεκανοπεδίου ).
Πού βρίσκονται σήμερα τα τεύχη δημοπράτησης; Η υπουργός αποφάσισε να πάρει τον διαγωνισμό από τον ΕΣΔΚΝΑ και να τον δώσει στην περιφέρεια Αττικής. Φαίνεται να μιλάμε για φωτογραφικό διαγωνισμό όπου μόνο μια εταιρεία πληροί τα προσόντα για να διεκδικήσει. Πρόσφατα η ίδια εταιρεία υπέγραψε συμπληρωματική σύμβαση 17 εκατ. ευρω με τον ΕΣΔΚΝΑ για την επέκταση της χωματερής στη ΦΥΛΗ.
Ποια είναι η εταιρεία; Όποια πέτρα και αν σηκώσεις …


Γεωργαντας Οδυσσέας

Κυριακή 11 Απριλίου 2010

Σκάνδαλο 3 δισ με τα σκουπίδια ξεσκέπασε η Μπιρμπίλη.

Το σφυροκόπημα των επιχειρηματικών ομίλων προς την Υπουργό περιβάλλοντος κ। Ντίνα Μπιρμπίλη για την μεγάλη μπίζνα της διαχείρισης των σκουπιδιών στην Αττική έχει ξεκινήσει από καιρό , παρά το γεγονός ότι εκείνη δεν έχει ανοίξει ακόμη τα χαρτιά της। Όσο μάλιστα πλησιάζουμε προς το καλοκαίρι, όλο και περισσότερο χάνεται ο στόχος να προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός μέσα στον Μάιο. Πού βρίσκονται άραγε τα τεύχη δημοπράτησης που έχει στείλει ο ΕΣΔΚΝΑ (ο φορέας που διαχειρίζεται τα σκουπίδια του λεκανοπεδίου )στο υπουργείο εδώ και τρεις μήνες για τα δύο από τα τέσσερα εργοστάσια ολοκληρωμένης διαχείρισης απορριμμάτων; Στην αγορά έχουν αρχίσει να ψιθυρίζουν ότι η Τίνα έχει κάτι μυριστεί με τις φωτογραφικές διατάξεις για τις μονάδες-χρυσωρυχείο των 3 δις ευρω και αποφάσισε να πάρει τον διαγωνισμό από τον αμαρτωλό ΕΣΔΚΝΑ που είχε ευλογήσει ο πρώην υφυπουργός εσωτερικών κ. Θανάσης Νάκος και να τον δώσει στην περιφέρεια Αττικής. Οι κακές γλώσσες που είναι πολύ καλά ενημερωμένες επιμένουν για το σκανδαλώδες των τευχών δημοπράτησης και υποστηρίζουν ότι ευνοούν συγκεκριμένες τεχνολογίες και ομίλους. Ως παράδειγμα αναφέρουν διάταξη του διαγωνισμού , σύμφωνα με την οποία ο ανάδοχος των εργοστασίων θα πρέπει να διαθέτει αποδεδειγμένα λύση για την καύση του RDF (υπολείμματα μηχανικής ανακύκλωσης απορριμμάτων) και αν σκοπεύει να κάψει ο ίδιος το υλικό σε εργοστάσιο ενεργειακής αξιοποίησης , τότε θα πρέπει να έχει ξεκινήσει διαδικασία αδειοδότησης! Με απλά λόγια φαίνεται να μιλάμε για φωτογραφικό διαγωνισμό και βάζει από την πίσω πόρτα την δαιμονοποιημένη καύση των απορριμμάτων την οποία μόνο μια εταιρεία πληροί τα προσόντα για να διεκδικήσει. Αξιοσημείωτη ακόμη μια λεπτομέρεια . Πρόσφατα ο ίδιος ο όμιλος υπέγραψε συμπληρωματική σύμβαση 17 εκατ. ευρω με τον ΕΣΔΚΝΑ για την επέκταση της χωματερής στη ΦΥΛΗ , όταν στην αγορά οι εταιρείες σφάζονται ακόμη και για έργα μερικών χιλιάδων ευρω.
Εφημερίδα πρώτο θέμα 11/4/2010

Τρίτη 6 Απριλίου 2010

Πλημμελής εφαρμογή του πλαισίου διαχείρισης Επικίνδυνων Ιατρικών Αποβλήτων.

Iδιωτικά Νοσοκομεία της Αττικής παραβιάζουν κατάφορα τις διατάξεις της Ελληνικής Νομοθεσίας αναφορικά με το διαχωρισμό, διακίνηση επεξεργασία και τελική διάθεση των ΕΙΑ αφού διαπιστώθηκε εναπόθεσή τους στον ΧΥΤΑ Φυλής, δίχως να έχουν επιβληθεί πρόστιμα ή κυρώσεις μέχρι στιγμής.
Aπουσία ελέγχου και εποπτείας των διατάξεων του νόμου από πλευράς της Πολιτείας, σύμφωνα και με τις διαπιστώσεις του Συνηγόρου του Πολίτη.

Πατήστε εδώ για να δείτε ολόκληρο το δημοσίευμα
http://www.iatronet.gr/newsarticle.asp?art_id=11284

Οικιακή κομποστοποίηση- πώς μπορούν να την υλοποιήσουν οι πολίτες από μόνοι τους.

Mειώνεται περαιτέρω ο όγκος των οικιακών απορριμμάτων που καταλήγουν στο ΧΥΤΑ με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το περιβάλλον, αλλά και την εξοικονόμηση πόρων.

Πατήστε εδώ για να δείτε ολόκληρο το δημοσίευμα.
http://www.google.com/hostednews/epa/article/ALeqM5jn3krMVKW8b6RI1PguvhuPDfGS7g

Το 80% των σκουπιδιών καταλήγουν σε χωματερές και χώρους υγειονομικής ταφής.

Το 80% των σκουπιδιών που «παράγονται» στην Ελλάδα καταλήγουν σε χωματερές και χώρους υγειονομικής ταφής, παρά το γεγονός ότι η κοινοτική Οδηγία ορίζει ότι πρέπει να θάβονται μόνον τα υπολείμματα που απομένουν από την ανακύκλωση και τη γενικότερη αξιοποίηση των σκουπιδιών.

Πατήστε εδώ
http://www.econews.gr/2010/04/06/dump-landfills-greece/

Σάββατο 3 Απριλίου 2010

Περιμένοντας την Ανάσταση...

3 Απριλίου 2010 , Μεγάλο Σάββατο.
Εικόνες απο τόν χώρο τής ταφής του Γραμματικού.

Κλίκ για μεγένθυση.


Κλίκ για μεγένθυση.


Κλίκ για μεγένθυση.

Αυτή η περίοδος της απαξίας για την χώρα μας, δεν είναι δική μας ευθύνη αλλά, μόνον δική τους.

Απο την ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΒΕΡΟΙΑΣ
Αυτή η περίοδος της απαξίας για την χώρα μας, δεν είναι δική μας ευθύνη αλλά, μόνον δική τους. Αν δεν «σκοτωθεί» αυτή η πολιτική, κοινωνική και διοικητική παιδεία τους, θα μας σκοτώσει.

Πατήστε εδώ

Παρασκευή 2 Απριλίου 2010

Η συνέπεια λόγων και έργων κρίνει την αξιοπιστία.


7/7/2009 Ο Δήμαρχος της Αθήνας κ.Κακλαμάνης έλεγε:
«Η Αττική στο σύνολό της θα κινδυνεύσει μετά από ενάμιση χρόνο να γίνει ένας απέραντος σκουπιδότοπος αν δεν προχωρήσουν τα έργα, της σύγχρονης και φιλικής προς το περιβάλλον, διαχείρισης των στερεών αποβλήτων στους δύο (Γραμματικό και Κερατέα) , σύμφωνα με τον περιφερειακό σχεδιασμό, προαναφερθέντες χώρους».

Ποια είναι η σύγχρονη και φιλική προς το περιβάλλον, διαχείριση των στερεών αποβλήτων;Διαβάστε στη συνέχεια.

1/4/2010 Δημοσίευμα στην εφημερίδα τα ΝΕΑ.
Απορριμματοφόρα του Δήμου Αθηναίων μετέφεραν και απέρριπταν στον ΧΥΤΑ Λιοσίων επικίνδυνα ιατρικά απόβλητα (χρησιμοποιημένες σύριγγες , φιάλες με αίμα, ανθρώπινα μέλη κλπ ) , αναμεμειγμένα με οικιακού τύπου απορρίμματα , γεγονός που εγκυμονούσε σοβαρότατους κίνδυνους για την δημόσια υγεία και για το περιβάλλον.

Η αξιοπιστία θα κριθεί από την τιμωρία των ενόχων και από την λήψη αποτελεσματικών μέτρων.

Πέμπτη 1 Απριλίου 2010

H διαφθορά είναι καλά ριζωμένη , με σοβαρότατες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, μη αναστρέψιμες.

Στοιχεία- σοκ, ακόμη και για απόρριψη ανθρώπινων μελών στον ΧΥΤΑ Φυλής, περιλαμβάνει πόρισμα των Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρο το δημοσίευμα
http://www।tanea।gr/default।asp?pid=2&ct=1&artId=4567906